با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ تمام کتابهایی که به اسم کمک آموزشی مطرح می شوند استاندارد لازم ندارند
زیارت عاشورا

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی گفت: آموزش و پرورش فعالیت شناسایی کتابهای کمک آموزشی را بر عهده دفتر انتشارات گذاشته تا کتابهای دارای استاندارد را شناسایی و به دانش آموزان معرفی کند.

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ محمد ناصری در جلسه پرسش و پاسخ هفتمین برنامه درهای باز با حضور معاونین پژوهشی شهر تهران که امروز نهم شهریور در ساختمان پژوهش برگزار شد گفت: تمام کتابهایی که به اسم کمک آموزشی مطرح می شوند از استاندارد لازم برخوردار نیستند.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش فعالیت شناسایی این مسئله را بر عهده دفتر انتشارات گذاشته است تا کتابهایی که مناسب مدرسه وکتابخانه کلاسی هستند را معرفی کنند .
مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی اشاره کرد: در بند 6 مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش که در سال 90 توسط ریاست جمهوری ابلاغ شد باید تمام کتابها برای به رسمیت شناخته شدن به سازمان پژوهش معرفی شوند.
ناصری با اشاره به اینکه در سال جاری 5 کتابنامه رشد منتشر کردیم گفت: علاوه بر کتابنامه های رشد امسال بیش از 3 هزار کتاب معرفی شده است.
وی عنوان کرد: آموزش و پرورش الزامی در خرید بهترین کتاب نمی کند بلکه هرچه نیاز دانش آموز باشد را تولید خواهد کرد.
ناصری افزود: هیچ نهاد و انتشاراتی نمی تواند تبلیغ کتابهای خود را کند بلکه باید معاونین پژوهشی با برگزاری اتاق های فکر مهمترین و ارزشمندترین انتشارات را به دانش آموزان معرفی کند.
مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی گفت: از معاونین پژوهشی انتظار داریم در ترویج منابع آموزشی به عنوان مکمل آموزش مواردی را تبیین کنند و با تشکیل میزگرد مطالبی را که تشخیص می دهند وارد مجلات رشد کنند.
وی اضافه کرد: افرادی که در مجله رشد فعالیت می کنند به دلیل اینکه این مجله یک ویترین آموزشی است باید افرادی باشندکه در حوزه پژوهش مطالعه داشته اند.
وی در خصوص هدف تولید مجلات رشد به عنوان مکمل برنامه درسی افزود: در دوره های مختلف تحصیلی هدف مهارت خواندن کتاب است. کتب درسی و مجلات رشد هر یک کارکردهای جداگانه ای دارند که می توان از کارکردهای مجله رشد به سرگرم شدن دانش آموز، اجباری نبودن خواندن آن و خواندن برای لذت بردن اشاره کرد.
ناصری در پایان بیان کرد: تاثیر تربیتی مجلات رشد و کتب درسی متفاوت است. نظام تعلیم وتربیت یک طیف به هم متصل است نباید آموزش فقط لحاظ شود بلکه باید هدف دفتر انتشارات یعنی ارتقای سواد خواند مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پانا معاونین پژوهشی شهر تهران در برنامه هفتمین درهای باز سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به بازدید از قسمت های مختلف این سازمان پرداختند.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 9 شهريور 1394برچسب:, | 15:11 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |